Rano učenje stranog jezika u vrijeme globalizacije smatra se iznimno važnim. Ima povoljne učinke na intelektualni i cjelokupni razvoj djeteta te pozitivno utječe na kasnije učenje drugih jezika. Dijete predškolske dobi uči na specifičan način, istražujući svijet oko sebe cijelim svojim bićem i svim osjetilima. U predškolskoj dobi imaju sposobnost usvojiti čisti, pravilan izgovor svih glasova i melodiju jezika. Cilj ovog dodatnog programa je pobuditi zanimanje za njemački jezik, razviti radost učenja i motivirati dijete da se sporazumijeva i na jeziku koji mu nije materinji. U predškolskoj dobi djeca strani jezik ne uče, već ga usvajaju spontano, situacijski kroz igru, u svakodnevnim situacijama ili posebno planiranim i izvedenim aktivnostima. Osnovni vokabular, riječi, strukture i fraze djeca usvajaju iz poznatih i bliskih sadržaja i tema, kroz pokrete, pjesme, priče, te raznovrsne igre i dramatizacije. Cilj programa je omogućiti djeci predškolske dobi upoznavanje i usvajanje njemačkog jezika na njima prilagođen način. Program ranog učenja njemačkog jezika u našem dječjem vrtiću ove se pedagoške godine provodio s djecom u dobi od 4. do 7. godine života. U program je bilo uključeno osmero djece i provodio se u prostoru vrtića.
Sadržaji rada vezani su za usvajanje pojmova (riječi – fraza), tematskih cjelina, te su prilagođeni djetetovim interesima, iskustvima, znanju i dobi. S djecom se ostvaruju neke od predviđenih sljedećih tematskih cjelina:
· Guten Tag! Ich heiβe… (pozdravi, predstavljanje)
· Die Farben, die Zahlen, die Formen (boje, brojevi, oblici)
· Das bin ich (to sam ja – dijelovi tijela)
· Meine Familie (moja obitelj)
· Mein Haus (moja kuća)
· Wo bin ich (prostorni odnosi)
· Rund ums Jahr (godišnja doba)
· Auf dem Bauernhof (domaće životinje)
· Essen und Trinken (hrana i piće)
· Obst und Gemϋse (voće i povrće)
· Die Tiere im Zoo (životinje u zoološkom vrtu)
· Meine Kleider (odjeća i obuća)
· St. Nikolaus (Sv. Nikola), Der Weihnachten (Božić i Nova godina), der Ostern (Uskrs)
Sudjelovanjem u ovom programu djetetu dajemo mogućnost da u svakodnevnim spontanim igrama i aktivnostima upoznaje elemente kulture njemačkog govornog područja, prema vlastitim mogućnostima, sukladno dobi i individualnom interesu djeteta. Dodatni program ranog učenja njemačkog jezika omogućuje djeci da na prirodan način, kroz igru i primjerene stilove učenja usvajaju osnove njemačkoga jezika.