Sve veća potreba za poznavanjem stranih jezika u današnje vrijeme, pomiče dobnu granicu za učenjem stranih jezika. Prema preporuci Vijeća Europe zastupa se ideja da je uz materinski jezik potrebno razviti kompetencije u još dva strana jezika. Stoga se i područje predškolskog odgoja svojom otvorenošću prema djeci i potrebama roditelja sve više uključuje u procese ranog usvajanja stranog jezika. Iako engleski jezik svugdje dominira kao najčešće sredstvo komunikacije, DV “Čarobna šuma” potiče i njeguje i druge svjetske jezike.
Pored redovitih zadaća koje pred nas postavlja sam proces odgojno-obrazovnog rada, učenje stranog jezika zahtjeva i posebne zadaće koje se prilagođavaju skupini u skladu sa dobi i mogućnostima djece te skupine.
Osnovni cilj učenja stranog jezika u ranoj dobi je upoznavanje djece sa stranim jezikom, te obogaćivanje odgojno – obrazovnog rada sa stranim jezikom. Također je cilj usvajanja stranog jezika utjecaj na cjelovit razvoj djeteta, razvijanje i njegovanje interesa za strani jezik kroz razvijanje slušne osjetljivosti i postupno izražavanje na stranom jeziku, prateći melodiju jezika i artikulaciju glasova, te poticanje želje kod djeteta za nastavak učenja jezika u starijoj dobi (osnovno školsko obrazovanje).
Program ranog učenja njemačkog jezika u našem dječjem vrtiću ove se pedagoške godine provodio s djecom u dobi od 4. do 7. godine života. U program je bilo uključeno 9-ero djece.
Program se provodio u prostoru vrtića, a za svaki sat odgojiteljica voditeljica pripremala je prostor kako bih ga prilagodila potrebama djece. Aktivnosti su provođene na tepihu i za stolom. U radu se koristilo mnogo didaktičkog materijala: ginjol lutka Dino (dinosaur), posteri, slikopriče, prijenosno računalo, CD player.
Teme koje smo obradili:
- BOJE – Farben (grün, rot, gelb, blau, orange, grau, braun, weiß, schwartz)
- BROJEVE DO 10 – Zahlen bis 10
- MOJA OBITELJ – Meine Familie ( meine Mutter, mein Vater, meine Schwester, mein Bruder, mein Opa, meine Oma)
- MOJE TIJELO – Mein Körper ( mein Kopf, mein Bauch, meine Hände, meine Beine, meine Ohren, meine Augen, mein Mund, meine Füße)
- ODJEĆA I OBUĆA – Die Kleidung ( die Hose, das Kleid, das Hemd, die Schuhe, die Jacke )
- ŽIVOTINJE – domaće životinje, životinje iz ZOO – Die Haustiere und Tiere im ZOO ( die Kuh, der Hund, die Katze, die Maus, der Löwe, der Pinguin, der Affe, der Elefant , der Bär)
- HRANA – Die Lebensmittel ( die Milch, das Brot, die Schokolade, der Joghurt, der Salat, der Apfel, die Pizza )
- BLAGDANI – maškare/karneval, Uskrs – Die Feiertage ( der Clown, die Maske, der Hase, das Ei )
Bogato jezično okruženje stvoreno je brojalicama, igrama s pjevanjem, pjesmama i slikopričama u koje se uključuje sva dječja osjetila, potiče sposobnost slušanja i vizualnog opažanja. Djeca su kroz aktivnosti usvojila znanja i vještine značajne za osnovnu komunikaciju, npr.: pozdraviti, predstaviti se imenom, reći svoju dob, predstaviti članove obitelji, brojati, imenovati boje i dijelove tijela.