Prisjetite li se igre u svom djetinjstvu, zasigurno će jedna od uspomena biti i ona u kojoj od različitih materijala gradite vlastiti svijet. Tada kocke postaju dvorac, stadion ili zoološki vrt, dok se tuljci od papira čudesno transformiraju u raketu, vlak. Sve ima svoju svrhu, razumljivu upravo djetetu. U centru konstruiranja dijete je okruženo brojnim materijalima, od kocki, stiropora, kartona do drvenih štapića. Svi ti materijali potiču dječju maštu, a njihovim kombiniranjem ono na kreativan način ostvaruje i nadograđuje svoje zamisli. Brojni stručnjaci ističu važnost stvaralačke igre u kojoj dijete vlastitom aktivnošću stječe nove spoznaje i iskustva o sebi i svojoj okolini. U tom procesu ono razvija svoje ideje, istražuje ih, testira, promišlja, i sl. Igre konstruiranja mogu privući više djece koja razmjenjuju svoje ideje, surađuju, pomažu jedni drugima te tako razvijaju i svoje socijalne vještine. Dijete u ovim aktivnostima razvija i unapređuje sposobnost rješavanja problema. To se događa kad ono ima plan koji pokušava ostvariti i pri tom nailazi na problemske situacije koje zatim različitim metodama nastoji riješiti. Igre konstruiranja uvode dijete i u svijet matematike. Ono prirodno razumije i rješava osnovne matematičke i fizikalne probleme te upoznaje različite oblike, odnose, ali i statiku i ravnotežu. Dječje stvaralaštvo i kreativnost vrlo su značajni u ukupnom dječjem razvoju. Zahvaljujući stvaralaštvu, djeca imaju prilike bolje upoznati svoje mogućnosti, stvoriti pozitivnu sliku o sebi, iskazati se i potvrditi kao individua.
Podijeli na društvenim mrežama