PROGRAM PREDŠKOLE – „Mala škola“
Djetinstvo je doba najvećeg mogućeg utjecaja na razvoj osobe i zato je ono iznimno važno razdoblje u životu čovjeka. Programom predškole nastojimo utjecati na cjelovit razvoj djeteta, te pripremiti dijete za polazak u osnovnu školu, ali i:
- potaknuti dijete na učenje kroz igru i vlastitu angažiranost
- vježbati predčitalačke vještine (temelj su uspješnog svladavanja čitanja i pisanja)
- vježbati predmatematičke vještine (temelj su uspješnog svladavanja matematike)
- stjecati društvene vještine koje su potrebne za uspješno snalaženje u školi, ali i životu uopće
- potaknuti razvoj pozitivnih osobina dječje ličnosti te razvijati emocionalnu inteligenciju
- poticati volju za učenje
- obogaćivati iskustvo o prirodnom (svijet biljaka i životinja, godišnja doba) i kulturnom okruženju (moj grad, zavičaj, snalaženje u prometu, kulturno -higijenske navike…)
- omogućiti rad na računalu s posebnim software-om (Sunčica među slovima, Sunčica među brojevima, Sunčica u prirodi, Sunčica u prometu…)
OBILJEŽJA PROGRAMA PREDŠKOLE:
- Zadovoljavanje dječjih primarnih (bioloških) potreba u suradnji s roditeljima te poticanje svih aspekata djetetova razvoja;
- Nastojanje da dijete dobije osjećaj sigurnosti i prihvaćenosti;
- Utjecaj na djetetovu osobnost u smislu jačanja pozitivne i realne slike o sebi pružanjem prigoda i mogućnosti za samoostvarenje, omogućivanje stjecanja iskustva o različitostima, te upućivanje na osnovne moralne vrijednosti i tradicije kojoj dijete pripada;
- Poticanje razvoja osjećaja brižnosti za zajednicu u kojoj žive, zemlju i okruženje;
- Omogućiti da svako dijete spontano pokazuje i razvija svoje stvaralačke osobine, uz izražavanje svojih potreba, osjećaja, želja, opažanja, zamisli, radoznalosti, inicijative, uživljavanja;
- Upoznavanje s osnovnim socijalnim vještinama, stjecanje osnovnih znanja i vještina potrebnih za djetetov daljnji razvoj i uspješno uključivanje u program prvog razreda osnovne škole;
- Praćenjem razvoja djeteta moguće je uočiti posebne potrebe djeteta, usklađivati s njima postupke, surađivati s roditeljima koji će se, ako je potrebno, obratiti stručnjacima za prevenciju mogućih poremećaja.
UŽE ZADAĆE PREDŠKOLE:
- Razvijanje individualnih potencijala svakog djeteta i dosezanje optimalne razine spremnosti za nove oblike učenja;
- Osposobljavanje za prihvaćanje obveza, u koje će se uklopiti i buduće školske obveze;
- Poticanje spontanih ponašanja i izražavanje potreba;
- Otvorenost za primanje usmenih i pismenih poruka;
- Prevencija teškoća u početnom čitanju i pisanju.
PREDŠKOLA je priprema djece za polazak u školu. Ona je prostor između obiteljskog doma, dječjeg vrtića i osnovne škole, a po značenju nije ni dječji vrtić niti osnovna škola.
Osnovna obilježja programa pripreme djece za polazak u školu su:
- zadovoljavanje dječjih primarnih (bioloških) potreba, koliko je to moguće, u suradnji s roditeljskim domom,
- nastojanje da dijete dobije osjećaj sigurnosti i prihvaćenosti,
- pružanje svakom djetetu prigode za samo ostvarivanje i stjecanje povjerenja u sebe, a time i stvaranje pozitivne slike o sebi i o svojim mogućnostima,
- praćenjem razvoja djeteta moguće je uočiti posebne potrebe djeteta i s njima usklađivati odgojne postupke.
Predškola polaznicima omogućuje:
- raznovrsne razvojne poticaje,
- povoljno ozračje kao neupitan okvir za djelotvoran pozitivni učinak takvih poticaja,
- prepoznavanje i prevencija razvojnih poremećaja.
Uži zadaci predškole su:
- osposobljavanje za prihvaćanje obveza u koje će se uklopiti i buduće školske obveze,
- poticanje spontanih ponašanja i izražavanja posebnih potreba,
- otvorenost za prihvaćanje informacija,
- otvorenost za učenje u među akciji s drugima,
- otvorenost za primanje usmenih i pisanih poruka i ovladavanje sredstvima koja posreduju te poruke.